Suzuki alkatrész Suzuki Bontó Budapest Tel: 06 70 - 652 24 80
 
 
 
Suzuki Alkatrészek Suzuki Bontó > Suzuki Típusok > Suzuki Swift 
 
 
 
 

Suzuki Swift 

a Suzuki Motor Corporation alsó kategóriás kisautója. 1983-tól kezdték el gyártani, eredetileg SA-310 néven, amit 1986-ban Swiftre (magyarul: Fürge) változtattak. 993 ccm-es, 3 hengeres motorja 50 LE (37 kW) leadására volt képes, 0-ról 100 km/h-ra (67 mph) 17,9 másodperc alatt gyorsult fel. Végsebessége 141 km/h (88 mph) volt.

Motorját (G10) rendkívül könnyűre építették, mindössze 63 kg-ot nyomott, és nem volt túlságosan erős sem. A kis autó felfüggesztését a Suzuki Altotol kölcsönözték.
Suzuki Swift (1990 - 1994)            


SUZUKI swift ALKATRÉSZEK :06 70 264 07 07

Az Swiftek karburátoros vagy befecskendezéses 1.0 (G10) illetve 1.3 literes (G13) motorral készültek. Az 1.0-sokból két változat volt elérhető: az 1.0-s GA és a GL (napfénytetővel, légkondicionálóval).

Rövidesen a típus legkiemelkedőbb darabjává a GTi vált. Ezt a változatot G13B jelzésű, 4 hengeres, 16 szelepes, 1.3 literes DOHC (Twincam) motor hajtotta. (DOHC = Double Over Head Camshaft - Kettős tengelyű, felül vezérelt, felül szelepelt vezérmű)

10:1 arányú sűrítéssel 101 LE-s (74kW) teljesítményre és 196 km/h-s végsebességre volt képes a kocsi. Európában és a Távol-Keleten volt elérhető: Észak-Amerikában ekkor az 1.0-sok futottak Chevrolet Sprint, Pontiac Firefly és Suzuki Forsa néven. A turbófeltöltővel felszerelt Chevrolet Sprint Turbot rövid ideig, 1987 - 1990 között gyártották.
Suzuki Swift 2(1996 - 2003)               


Az 2-esek már megváltozott külsővel, gömbölydedebb formával gördültek le a gyártósorról, továbbá voltak köztük négykerék-meghajtásúak is (4 wheel drive - 4WD). Hajtóművük 1.0 literes (3 hengeres), valamint 1.3 és 1.6 literes (4 hengeres) benzinmotor volt.

Az 1.0-s változat továbbra is nagy népszerűségnek örvendett. A kicsi motorból ekkor már 53 LE-t (39 kW) csikartak ki a gyárban.

A GTi-k is tovább fejlődtek: erősebb motorblokk, jobb szívósor és kipufogórendszer és módosított ECU vezérlés (ECU = electonic/engine control unit - elektronikus motorvezérlő egység) tartozott az új szériához. Ezenfelül elöl és hátul egyaránt tárcsafékek gondoskodtak a kellő időben történő megállásról.

A Cultus GTi motorja magasabb kompresszióval (11:5:1) dolgozott. Ennek és a módosított szívósornak, vezérműtengelynek és ECU-programnak köszönhetően az autó teljesítménye már 113 LE-re (84 kW) emelkedett.


SUZUKI ignis ALKATRÉSZEK :0670-6522480

Érdekesség: némelyik Cultus 4WD változatban is készült, ám ezek kevésbé voltak népszerűek, mert a ugyanakkora teljesítmény mellett a tömegük jóval nagyobb volt, mint a kétkerék-meghajtású társaiké.

Észak-Amerikában az MK2-es GTi-ket a Volkswagennel való megállapodás értelmében GT jelzéssel hozhatták forgalomba. Rövidesen 8 szelepes GLX felszereltségű Swiftek is megjelentek az utakon, ezek 1990-ig voltak gyártásban, az olcsóbb, 3 ajtós GA, GL és 4 ajtós GS változatok azonban továbbra is elérhetőek maradtak.

A 3 és a korábbi 2 közti különbség a lökhárítókban, a hátsó lámpákban és a belső dizánjban keresendő. Észak-Amerikában 1994-ben, míg Japánban 1998-ban fejeződött be a 3. szériás Swiftek gyártása. Európában ez a típus MK2-Type2 néven vált ismertté: ezt a típust készítette a Magyar Suzuki Rt. Esztergomban 1992 - 2003 között. Később három alkalommal végeztek ráncfelvarrást a modellen: elsőként 1996-ban (MK3-Type1), majd 2000-ben (MK3-Type2), végül 2002-ben (MK3-Type3). 2002 szeptemberében aztán befejeződött a 3 ajtós modellek gyártása, decemberben pedig elhagyta a gyárat az utolsó Sedan is. Utoljára az 5 ajtós ferde hátú változat gyártását állították le, 2003 márciusában.
SWIFT 1 (1992.09.-1996.08.) Euro I.
SWIFT 2 (1996.08.-1999.08.) Euro II.
SWIFT 3 (1999.08.-2001.08.) Euro II-III.

SWIFT 4 (2001.08.-2003.03.) Euro III.

 
 

SUZUKI SWIFT ALKATRÉSZ I SUZUKI BONTOTT ALKATRÉSZEK I SUZUKI IGNIS ALKATRÉSZEK I SUZUKI BONTÓ I SUZUKI ALKATRÉSZKERESKEDELEM
Contact Sitemap Home

suzuki motor néven hengeres motorja volt képes autó swift 1990 1994 alkatrÉszek swiftek literes változat elérhetõ rövidesen típus vált szelepes dohc felül európában Észak amerikában ekkor chevrolet sprint között 1996 2003 voltak továbbra módosított cultus ezek ajtós gyártása type2 1992 2002 euro 1999 2001
Suzuki.wyw.huwebsas.hu